Verdediger

Ondersteunend

Verdedigers zijn de universele helpers, die hun kennis, ervaring, tijd en energie delen met iedereen die het nodig heeft, en des te meer met vrienden en familie. Mensen met dit persoonlijkheidstype streven naar win-win situaties, waarbij empathie wordt verkozen boven oordeelsvermogen wanneer dat mogelijk is.

Betrouwbaar en geduldig

In plaats van het aanbieden van sporadische, opgewonden biezen die dingen half afgewerkt laten, zijn de verdedigers nauwgezet en voorzichtig, met een gestage aanpak en buigen met de behoeften van de situatie net genoeg om hun einddoelen te bereiken. Verdedigers zorgen er niet alleen voor dat de dingen worden gedaan volgens de hoogste standaard, maar gaan vaak veel verder dan wat nodig is.

Fantasierijk en opmerkzaam

Verdedigers zijn zeer vindingrijk, en gebruiken deze kwaliteit als een accessoire voor empathie, het observeren van de emotionele toestand van anderen en het zien van de dingen vanuit hun perspectief. Met hun voeten stevig op de grond, is het een zeer praktische verbeelding, hoewel ze de dingen wel fascinerend en inspirerend vinden.

Enthousiast

Als het doel juist is, nemen verdedigers al deze steun, betrouwbaarheid en verbeeldingskracht mee en passen het toe op iets waarvan zij geloven dat het een verschil zal maken in het leven van mensen – of het nu gaat om het bestrijden van armoede met een wereldwijd initiatief of om het maken van een klantendag.

Loyaal en hardwerkend

Met een beetje tijd groeit dit enthousiasme uit tot loyaliteit – Defender-persoonlijkheden vormen vaak een emotionele band met de ideeën en organisaties waar ze zich aan hebben gewijd. Alles wat niet voldoet aan hun verplichtingen met goed, hard werken faalt in hun eigen verwachtingen.

Goede Praktische Vaardigheden

Het beste deel is dat Verdedigers de praktische zin hebben om daadwerkelijk iets te doen met al dit altruïsme. Als alledaagse, routinematige taken zijn wat er gedaan moet worden, kunnen Verdedigers zien de schoonheid en harmonie die ze creëren, omdat ze weten dat het hen helpt om te zorgen voor hun vrienden, familie, en iedereen die het nodig heeft.

Nederig en verlegen

De zachtmoedigen zullen de aarde erven, maar het is een lange weg als ze geen enkele erkenning krijgen. Dit is misschien wel de grootste uitdaging voor de verdedigers, omdat ze zo bezorgd zijn over de gevoelens van anderen dat ze weigeren om hun gedachten kenbaar te maken, of om een naar behoren verdiende eer te nemen voor hun bijdragen. Verdedigers ‘normen voor zichzelf zijn ook zo hoog dat, wetende dat ze hadden kunnen doen een aantal kleine aspect van een taak beter, ze vaak hun successen volledig bagatelliseren.

Persoonlijk aangevallen

Verdedigers hebben moeite om persoonlijke en onpersoonlijke situaties van elkaar te scheiden – elke situatie is immers nog steeds een interactie tussen twee mensen – en elke negativiteit van een conflict of kritiek kan de overhand hebben van hun professionele naar hun persoonlijke leven, en weer terug.

Hun gevoelens onderdrukken

Mensen met het Verdediger-persoonlijkheidstype zijn privé en zeer gevoelig, en verinnerlijken hun gevoelens heel erg. Veel in de manier waarop Verdedigers de gevoelens van anderen beschermen, moeten ze hun eigen gevoelens beschermen, en dit gebrek aan gezonde emotionele expressie kan leiden tot veel stress en frustratie.

Overbelast

Hun sterke plichtsgevoelens en perfectionisme combineren met deze afkeer van emotionele conflicten om een situatie te creëren waarin het veel te gemakkelijk is voor Verdedigers om zichzelf te overbelasten – of om overbelast te worden door anderen – omdat ze in stilte worstelen om aan ieders verwachtingen te voldoen, in het bijzonder aan die van henzelf.

Weigerachtig om te veranderen

Deze uitdagingen kunnen bijzonder moeilijk aan te pakken zijn, omdat Defender persoonlijkheden de tradities en de geschiedenis hoog in het vaandel hebben staan bij hun beslissingen. Een situatie moet soms een breekpunt bereiken voordat Verdedigers door omstandigheden, of de sterke persoonlijkheid van een geliefde, worden overgehaald om het roer om te gooien.

Te Altruïstisch

Dit alles wordt verergerd en versterkt door de anders zo prachtige kwaliteit van het altruïsme van Verdedigers. Omdat ze zo’n warme, goedaardige mensen zijn, zijn Verdedigers bereid om dingen te laten glijden, om te geloven dat de dingen snel beter zullen worden, om anderen niet te belasten door het accepteren van hun aanbiedingen van hulp, terwijl hun problemen stijgen zonder hulp.

In veel opzichten vormen de verdedigers de ruggengraat van de moderne beroepsbevolking. Altruïstisch en goed afgerond, geen enkel ander persoonlijkheidstype is zo geschikt om anderen van dienst te zijn. Het is geen verrassing dat veel Verdedigers niet alleen goed zijn in het ondersteunen van hun collega’s en klanten in human resources en ondersteunende functies, ze genieten er echt van, want het geeft hen de kans om frustraties te kalmeren, dingen te doorzien tot een praktische oplossing, en om bedankt te worden, gewaardeerd, aan het einde van elke beproeving.

Wees nederig en serieus

Verdedigers zijn bedreven in het onthouden van dingen over anderen waardoor ze niet alleen waardevolle assistenten zijn, maar ook geliefde collega’s. Mensen met het Defender persoonlijkheidstype kunnen altijd rekenen op een verjaardag, een afstuderen, of gewoon een frequente klantennaam, en dat kan het verschil maken. Voeg aan deze beminnelijke kwaliteiten Verdedigers ‘zorgvuldigheid, hard werken en toewijding, en het is geen verrassing dat hun carrière vaak soepel verloopt, met weinig van de ups en downs die gepaard gaan met meer hoogvliegende types.

Verdediger (ISFJ) carrières

Het is echter onwaarschijnlijk dat Verdedigers actief op zoek gaan naar managementposities en nog minder geneigd zijn om op te scheppen over hun prestaties. Verdedigers geven er de voorkeur aan om beloond te worden door uit de eerste hand de positieve impact van hun inspanningen te zien, en zullen enthousiast blijven in de wetenschap dat wat ze doen oprecht wordt gewaardeerd door de mensen om wie ze geven. Dit maakt hen tot natuurlijke adviseurs, technische ondersteuning en interieurontwerpers, waar ze in staat zijn om anderen een-op-een te helpen zonder zich zorgen te hoeven maken over de bedrijfspolitiek.

Met respect voor traditie en veiligheid, hebben de verdedigers geen probleem met het idee om mee te gaan in een gestructureerde hiërarchie, en hoewel ze niet altijd op zoek zijn naar deze managementfuncties, vullen ze ze goed in. Verdedigers zijn goed afgestemd op de emoties van anderen en hebben een sterk gevoel voor praktische zaken, waardoor ze hun eigen vermogen om dingen voor elkaar te krijgen aan hun teams kunnen uitbreiden.

Waar Verdedigers worstelen is in het genereren van nieuwe ideeën en in het begrijpen van abstracte concepten – gebieden als academisch onderzoek en bedrijfsstrategie zijn te ongrijpbaar en te onpersoonlijk om Verdedigers’ sterke punten te benutten. Soortgelijke uitdagingen doen zich voor in meer typische carrières wanneer veranderingen worden afgedwongen door Verdedigers’ werkgevers – een waarschuwing vooraf en een goede uitleg kunnen helpen om de schok te verzachten, maar als de veranderingen de kwaliteit van de klantenservice verminderen, kan het voelen als een verraad in het gezicht van hun loyaliteit en toewijding.

Leeft aangenaam en doet goed

Sterke, goed ontwikkelde instellingen naast gelijkgestemde vrienden zijn aantrekkelijke werkplekken voor mensen met het Verdediger-persoonlijkheidstype, en carrières als verpleegkundigen, basisschoolleerkrachten en sociale en religieuze werkers zijn aantrekkelijke opties. Soms is het verlangen om anderen te helpen op zich al genoeg – het is niet ongewoon om Verdedigers als vrijwilliger te vinden en de gemeenschap te helpen in opvangcentra, voedselbanken en de scholen van hun kinderen. Verdedigers zijn warme, servicegerichte mensen, en bijna niemand is meer welkom in deze (en vele, vele andere) rollen.

Of het nu gaat om ondergeschikten, collega’s of managers, Defenders delen het doel om goede service en toewijding boven alles te stellen. Of het nu gaat om het direct helpen van klanten, het helpen van collega’s om projecten op tijd af te krijgen of het helpen van teams om georganiseerd en productief te blijven, mensen met het Defender persoonlijkheidstype kunnen altijd worden vertrouwd op hun vriendelijkheid en vermogen om te luisteren naar zorgen, en om manieren te vinden om ze op te lossen. Win-win situaties zijn Defenders ‘brood en boter, en niemand neemt heel evenveel plezier in het vinden van bevredigende oplossingen voor de dagelijkse uitdagingen.

Verdediger ondergeschikten

Als ondergeschikten zijn de verdedigers een voorbeeld van de kracht van nederige toewijding. Vertrouwd op en gerespecteerd voor hun geduld en inzet, Defender persoonlijkheden echt alleen maar zoeken naar een beloning voor hun werk: de voldoening van de wetenschap dat wie ze geholpen hebben zich oprecht bedankt voelt. Aan de andere kant kan deze nederigheid hen tegenhouden – Verdedigers zijn nogal onwillig om reclame te maken voor hun prestaties, vaak uit angst voor het creëren van onnodige wrijving, waardoor het te gemakkelijk voor hen is om over het hoofd gezien te worden als er zich kansen voordoen.

Verdedigers zijn mensen met een ongelooflijke loyaliteit, die vaak proberen om favoriete managers te volgen naar nieuwe posities en locaties. Dit staat in contrast met hun gebruikelijke gevoelens over verandering, die, als het hun principes in gevaar brengt (zoals bezuinigingen op de klantenservice misschien), wordt geconfronteerd met stress en verdriet. Hoewel ze perfect in staat zijn om verandering te accepteren, moeten Defenders het gevoel hebben dat het om de juiste redenen is. Als een beleidsverandering resulteert in teleurgestelde klanten, nemen Defenders het zeer persoonlijk op.

Verdedigers als collega’s

Onder hun collega’s zoeken mensen met dit persoonlijkheidstype een wrijvingsloze omgeving, een geest van vrienden die vrienden helpen de klus te klaren. Nauwgezette en ondersteunende teams zijn wat Defenders het leukst vinden, waardoor ze hun onbaatzuchtige geest kunnen uiten onder mensen die vertrouwen op hun toewijding en warmte. Verdedigers zijn natuurlijke netwerkers, maar ze gebruiken deze vaardigheid om de zaken soepel te laten verlopen, niet als een hulpmiddel voor professionele vooruitgang.

Defender (ISFJ) gewoontes op de werkplek

Deze kwaliteiten kunnen echter nadelen hebben, aangezien de aversie van de verdedigers tegen conflicten en de wens om te helpen door minder scrupuleuze collega’s kan worden misbruikt. In plaats van alleen maar hulp te vragen als ze die nodig hebben, kunnen sommigen vragen om hulp als ze gewoon geen zin hebben om hard te werken, wetende dat hun Defender-collega’s het moeilijk hebben om nee te zeggen. Het resultaat is dat Defenders kunnen worden overbelast en gestrest, en het duurt een paar goede werkplek vrienden om druk uit te oefenen op deze minder hartige karakters om het evenwicht te behouden.

Queen Elizabeth II

Vin Diesel