Campagnevoerder

Nieuwsgierig

Als het gaat om nieuwe ideeën, zijn campagnevoerders niet geïnteresseerd in piekeren – ze willen er op uit om dingen te ervaren, en aarzel niet om uit hun comfortzones te stappen om dat te doen. Campagnevoerders zijn vindingrijk en ruimdenkend en zien alle dingen als onderdeel van een grote, mysterieuze puzzel die het leven heet.

Observant

Campagnevoerders geloven dat er geen irrelevante acties zijn, dat elke verschuiving in het sentiment, elke beweging en elk idee deel uitmaakt van iets groters. Om hun nieuwsgierigheid te bevredigen proberen de campagnevoerders al deze dingen op te merken en nooit een moment te missen.

Energiek en Enthousiast

Als ze observeren en nieuwe connecties en ideeën vormen, zullen Campagnevoerders hun tong niet vasthouden – ze zijn opgewonden over hun bevindingen, en delen deze met iedereen die wil luisteren. Dit aanstekelijke enthousiasme heeft het dubbele voordeel dat het campagnevoerders de kans geeft om meer sociale connecties te maken en dat ze een nieuwe bron van informatie en ervaring krijgen, omdat ze de mening van hun nieuwe vrienden in hun bestaande ideeën passen.

Uitstekende communicatoren

Het is een goede zaak dat Campagnevoerders zulke sterke menselijke vaardigheden hebben, anders zouden ze deze ideeën nooit uitdrukken. Campagnevoerders houden van zowel small talk als van diepe, betekenisvolle gesprekken, die voor hen slechts twee kanten van dezelfde medaille zijn, en zijn bedreven in het sturen van gesprekken naar hun gewenste onderwerpen op een manier die volledig natuurlijk en ongedwongen aanvoelt.

Weet hoe je moet ontspannen

Het is niet allemaal “de aard van de kosmos” discussies met Campagnevoerders – mensen met dit persoonlijkheidstype weten dat soms niets zo belangrijk is als gewoon plezier hebben en de geneugten van het leven ervaren. Die intuïtieve eigenschap laat Campagnevoerders weten dat het tijd is om dingen door elkaar te schudden, en deze wilde uitbarstingen van enthousiaste energie kunnen zelfs hun beste vrienden verrassen.

Zeer populair en vriendelijk

Al dit aanpassingsvermogen en deze spontaniteit komen samen om een persoon te vormen die toegankelijk, interessant en opwindend is, met een coöperatieve en altruïstische geest en een vriendelijke, empathische instelling. Campagnevoerders kunnen met vrijwel iedereen opschieten en hun vriendenkring strekt zich uit tot ver en breed.

Slechte Praktische Vaardigheden

Als het gaat om het bedenken van ideeën en het starten van projecten, vooral met betrekking tot andere mensen, hebben campagnevoerders uitzonderlijk talent. Helaas heeft hun vaardigheid met het onderhoud, de administratie en de opvolging van die projecten het moeilijk. Zonder meer praktijkmensen die helpen om de dagelijkse gang van zaken te bevorderen, zullen de ideeën van de campagnevoerders dat waarschijnlijk ook blijven – ideeën.

Vind het moeilijk om te focussen

Campagnevoerders zijn natuurlijke verkenners van interpersoonlijke connecties en filosofie, maar dit is een terugslag als wat er gedaan moet worden, is dat TPS verslag recht voor hen zit. Het is moeilijk voor campagnevoerders om hun interesse te behouden, omdat taken verschuiven naar routinematige, administratieve zaken, en weg van bredere concepten.

Overpeinzingen

Campagnevoerders nemen de dingen niet op zich – ze zoeken naar onderliggende motieven in zelfs de eenvoudigste dingen. Het is niet ongewoon dat campagnevoerders een beetje slaap verliezen door zich af te vragen waarom iemand deed wat hij deed, wat het zou kunnen betekenen en wat hij er aan zou moeten doen.

Is gemakkelijk gestrest

Al dit overdenken is niet alleen in hun eigen voordeel – Campagnevoerders, vooral Turbulente, zijn erg gevoelig en geven veel om de gevoelens van anderen. Een gevolg van hun populariteit is dat anderen vaak naar hen kijken voor begeleiding en hulp, wat tijd kost, en het is gemakkelijk te zien waarom campagnevoerders soms overweldigd worden, vooral als ze niet op elk verzoek ja kunnen zeggen.

Zeer Emotioneel

Hoewel emotionele expressie gezond en natuurlijk is, met Campagnevoerders die het zelfs zien als een kernonderdeel van hun identiteit, kan het sterk genoeg naar buiten komen om problemen te veroorzaken voor dit persoonlijkheidstype. Vooral onder stress, kritiek of conflicten kunnen campagnevoerders emotionele uitbarstingen ervaren die in het beste geval contraproductief zijn.

Onafhankelijk van een fout

Campagnevoerders verafschuwen het gemicromanaged te worden en zich te laten beperken door zwaarwichtige regels – willen ze gezien worden als zeer onafhankelijke meesters van hun eigen lot, zelfs als bezitters van een onbaatzuchtige wijsheid die verder gaat dan de draconische wet. De uitdaging voor campagnevoerders is dat ze leven in een wereld van ‘checks and balances’, een pil die ze niet graag slikken.

Campagnevoerders zijn gefascineerd door nieuwe ideeën, zowel wat betreft de ontwikkelingen op de gebieden die ze al kennen, als wanneer er nieuwe onderwerpen aan bod komen. De truc voor mensen met het Campaigner persoonlijkheidstype is om gebruik te maken van deze kwaliteit, dit wonder met de prachtige breedte en detail in de wereld, en om het te gebruiken om zichzelf verder en dieper voort te bewegen dan anderen bereid of in staat zijn om te gaan.

Het openen van een deur kan een heerlijk vreugdevol moment zijn

Het belangrijkste talent van de campagnevoerders zijn de vaardigheden van hun mensen, een kwaliteit die nu nog waardevoller is dan ooit. Zelfs in traditionele analistenbolwerken zoals engineering, systeemanalyse en de wetenschap, betekent het vermogen van campagnevoerders om te netwerken en de communicatiestijlen van hun publiek op elkaar af te stemmen dat ze, zelfs als ze zelf nieuwe uitdagingen verkennen, in staat zullen zijn om samen te werken met anderen, de perspectieven van anderen te verkennen en nieuwe inzichten te vergaren in hun projecten. Veel van de moderne vooruitgang komt voort uit het integreren van andere studies in typisch los van elkaar staande gebieden, en niemand is beter in staat om brede interesses samen te voegen dan getalenteerde, energieke en toekomstgerichte campagnevoerders.

En terwijl Denktypes misschien beter zijn in het toepassen van logica op systemen en machines, zijn mensen met het Campaigner-persoonlijkheidstype in staat om diezelfde logica toe te passen op menselijke interacties en netwerken, waarbij ze hun uitzonderlijke sociale perceptie gebruiken om erachter te komen wat mensen doet tikken. Dit geeft Campaigners een stevige basis in elke menselijke wetenschap of dienst, van psychologie, counseling en onderwijs tot politiek, diplomatie en detectivewerk. Al deze gebieden hebben nog een belangrijke overeenkomst: ze zijn voortdurend in ontwikkeling, verschuiven, presenteren nieuwe invalshoeken en nieuwe benaderingen. Het is gewoonweg niet mogelijk om goed te zijn op deze gebieden en tevreden te zijn met de manier waarop de dingen zijn, en dit is waar de campagnevoerders echt schitteren.

Te veel Bazen, te weinig Werknemers

Waar campagnevoerders niet schitteren is in systemen van strikte regimentatie en hiërarchie, zoals de militaire dienstplicht. Campagnevoerders gedijen op het vermogen om de status quo in twijfel te trekken en de alternatieven te onderzoeken, en als dit een kwaliteit is die niet alleen niet wordt gewaardeerd, maar die zelfs wordt afgekeurd, zal dit hen niet alleen ongelukkig maken, maar kan het zelfs hun emotionele stabiliteit bedreigen. Herhaling, voorspelbaarheid, verveling… hoewel sommige Sentineltypes voorspelbaarheid en duidelijke hiërarchieën kunnen waarderen, zijn dit geen verkoopargumenten voor campagnevoerders. Mensen met het Campaigner-persoonlijkheidstype moeten het gevoel hebben dat ze grenzen verleggen en ideeën onderzoeken, en moeten zich richten op interesses en carrières die dat stimuleren.

Veel meer carrièremogelijkheden voldoen aan deze behoeften, en niet alleen aan de wetenschappelijke – schrijven, journalistiek, acteren en televisiereportages geven campagnevoerders de kans om elke dag iets nieuws te ontdekken en de pot op te gaan terwijl ze bezig zijn. Het kan echter gebeuren dat de beste manier om vooruit te komen voor campagnepersonen is om zich te vestigen als ondernemers en adviseurs, hun eigen paden te bewandelen en het meest fascinerende project op zich te nemen. Zolang ze hun mensenvaardigheden kunnen gebruiken, hun eigen doelen kunnen identificeren en bereiken en hun collega’s en volgers kunnen inspireren, zullen campagnevoerders tevreden zijn.

Er zijn twee fundamentele dingen die campagnevoerders het meest zoeken op de werkplek: De kans om nieuwe ideeën te verkennen, en de kans om die verkenning uit te voeren samen met andere mensen die hun opwinding delen. Deze kwaliteiten komen op alle niveaus van de hiërarchie naar voren, hoewel Campagnevoerders, net als andere Diplomat-persoonlijkheidstypes, liever hebben dat er nauwelijks sprake is van een hiërarchie. Mensen met het Campaigner-persoonlijkheidstype bezitten warmte, creativiteit en een open-mindedness die hen tot uitstekende luisteraars maakt. Als deze kwaliteiten worden erkend door hun werkgevers, zullen ze altijd kunnen rekenen op hun Campaigner-werknemers om te innoveren en het moreel te stimuleren.

Campagnevoerders ondergeschikten

Campagnevoerders zijn gericht op groei, en als ondergeschikten zullen ze indruk maken op hun managers met hun creativiteit en aanpassingsvermogen. Mensen met het Campaigner-persoonlijkheidstype zijn uitstekende luisteraars, die in staat zijn om de perspectieven van anderen moeiteloos te analyseren en te begrijpen. Het is misschien wel deze kwaliteit die de meeste Campagnevoerders intolerant maakt voor micromanagement – de manier waarop ze het zien, ze begrijpen wat er van hen gevraagd wordt en het enige wat ze nodig hebben is de vrijheid om hun taak te volbrengen. Als niet aan deze behoefte wordt voldaan, kunnen managers een snel gestresste campagnevoerder ondergeschikt vinden.

Tot op zekere hoogte is echter vaak wat direct management nodig, omdat campagnevoerders berucht zijn om hun aandacht van het ene project naar het andere te laten glippen voordat ze hun I’s en hun T’s hebben gekruist. Campagnevoerders houden ervan om nieuwe ideeën te verkennen en nieuwe dingen te leren, en zodra iets bekend wordt, begint de allure ervan te vervagen. Maar als managers in staat zijn om een geest van begeleiding en kameraadschap te behouden in plaats van “bazigheid”, zullen ze loyale en toegewijde medewerkers vinden in hun campagnevoerders ondergeschikten.

Campagnevoerders als collega’s

Campagnevoerders zijn mensen, en wat de werkplek betreft, laat deze kwaliteit zich het beste zien onder collega’s. Meer dan alleen collega’s zien campagnevoerders hun collega’s als vrienden, mensen waar ze oprecht in geïnteresseerd zijn, die hen ondersteunen en toejuichen als ze down of gestrest zijn. Mensen met het Campaigner-persoonlijkheidstype zijn warm en optimistisch, altijd op zoek naar en vinden meestal win-winsituaties voor iedereen.

Brainstorms onder gelijken zijn Campaigners’ forte, en ze luisteren naar verschillende standpunten en suggesties, niet alleen met tolerantie, maar ook met oprechte opwinding. Hun vermogen om te ontspannen en plezier te hebben zal hen altijd populair maken rond de waterkoeler, maar wat Campaigners onderscheidt is dat ze die populariteit kunnen omzetten in natuurlijk leiderschap, instinctief de motivaties van collega’s oppikken en hun teams bij elkaar brengen, waardoor ze vooruitkomen naar de waarheid die ze hebben moeten vinden.

Robin Williams

Will Smith